نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3994
-
الف
+

«نادر سلیمانی» بازیگر «معمای شاه»: همیشه به کارهای تاریخی علاقه داشتم

«نادر سلیمانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران از تجربه نقش آفرینی در سریال «معمای شاه» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «نادر سلیمانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 بازی وی را در سریال «معمای شاه» شاهد هستند، از تجربه نقش آفرینی در این سریال سخن گفت.

«نادر سلیمانی» درباره بازی اش در سریال «معمای شاه» گفت: همیشه به کارهای تاریخی و فضای آثار این چنینی علاقه داشته ام. تاریخ برای بسیاری مردم جذاب است و سریال ‌های تاریخی تلویزیون هم معمولاً ماندگار می ‌شوند.

وی افزود: برای بازی در نقش «شعبان جعفری» یا همان «شعبان بی مخ» بعضی از کتاب ‌هایی را که درباره او نوشته شده است را خواندم. با آقای ورزی هم درباره این شخصیت بسیار صحبت کردیم. خراباتی های قدیم از جمله همین «شعبان جعفری» اخلاق و خصوصیات خاص خود را داشته اند. اهل درگیری و لت و کوب بودند.

نادری گفت: من نقش خود در سریال «معمای شاه» را دوست دارم. قبل از نوشتن فلمنامه این سریال، یک گروه تحقیقاتی بر روی شخصیت ها و وقایع دوران پهلوی کار کرده بودند. خودم هم به عنوان بازیگر چیزی کم نگذاشتم تا نقش را به خوبی بازی کنم.

او ادامه داد: قبل از من قرار بود مرحوم «ولی الله مومنی» نقش «شعبان جعفری» را در «معمای شاه» بازی کند و گویا سکانس‌ هایی هم با بازی وی ضبط شده بود اما در نهایت، این نقش به من رسید. با توجه به شناختی که از آقای ورزی داشتم تقریباً مطمئن بودم که نقش ‌آفرینی ام در «معمای شاه» دیده خواهد شد. 

«نادر سلیمانی» در سریال «معمای شاه» ایفاگر نقش «شعبان جعفری» چهره ای جنجالی و بحث انگیز در دوران محمدرضاشاه است که در ماجرای کودتای ۲۸ اسد(مرداد) نقش داشت.

«نادر سلیمانی» زاده ۱۴ حوت(اسفند) ۱۳۴۵ در آبادان، یکی از بازیگران سریال های طنز سینما و تلویزیون ایران است.

وی با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «ساعت خوش» و «باغ مظفر» به کارگردانی «مهران مدیری» شناخته شد.

گفتنی است که سریال «معمای شاه» هر روز ساعت 20:00 به وقت تهران ، 21:00 به وقت کابل و 21:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان برای مخاطبان آی فیلم 2 نشر می شود. 

بیشتر بخوانید: 

تماشای آنلاین سریال «معمای شاه» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر